Эксперты ставят в пример сообщество Музея имени Андрея Рублёва

Эксперты ставят в пример воцерковлённое сообщество Центрального музея древнерусской культуры и искусства имени Андрея Рублёва: http://www.facebook.com/groups/Rublev.museum/

#Музей имени Андрея #Рублева. В связи с постоянными вопросами наших друзей и коллег вынуждены пояснить, что всё последнее время из-за министра культуры Владимира Мединского наш Музей постоянно лихорадит, так что все иные «официальные страницы, группы etc.» находятся вне компетенции научного коллектива Центрального музея древнерусской культуры и искусства имени прп. Андрея Рублева: https://rublev-museum.livejournal.com/486620.html

Научный коллектив и Профком ФГБУК «Центральный музей древнерусской культуры и искусства имени Андрея Рублева» (РПРиУ) предупреждают о мошенниках в соцсетях, действующих в интересах уголовника М.Б. Миндлина (ст. 159 УК РФ), осужденного за расхищение бюджетных средств и мошенничество в составе организованной преступной группы: http://www.stoletie.ru/obschestvo/v_monastyr_so_svoim_ustavom_463.htm




Уголовник Михаил Миндлин опозорил Музей имени Андрея Рублева!

Как широко освещалось в российской прессе, в организованную преступную группу Григория Пирумова, которую отличала со времени её создания в 2012 г. «сложность разработанного плана преступной деятельности и строгая конспирация», входил … директор ФГБУК «Центральный музей древнерусской культуры и искусства имени Андрея Рублева» Михаил Миндлин, назначенный к нам в Музей Мединским 27 мая 2016 г. сразу после упразднения ГЦСИ и перед его задержанием ФСБ (утечка?) и допросом в «Лефортово».


© Блог научного коллектива Музея имени Андрея Рублева.



Опубликовано 16:30 06/02/2013: http://expertmus.livejournal.com/118462.html

Предупреждение! Яндекс рекламирует мошенников под «шапкой» администрации Музея им. Андрея Рублева: http://expertmus.livejournal.com/173688.html

Генпрокуратура РФ: "объекты и земельный участок ФГБУК «Центральный музей древнерусской культуры и искусства имени Андрея Рублева» неправомерно используются коммерческой структурой, руководителем которой является сын директора музея. На территории объекта культурного наследия федерального значения «Ансамбль Андроникова монастыря» вопреки ст. 51 Градостроительного кодекса РФ и охранному обязательству самовольно возведено здание ресторана. В церкви Архангела Михаила (XVII века постройки) проводятся бизнес-встречи и конференции": http://www.genproc.gov.ru/smi/news/news-81205/

Т.н. «официальный сайт Центрального музея древнерусской культуры и искусства им. Андрея Рублева», «официальная страница Музея имени Андрея Рублева в Facebook», «официальная открытая группа ФГБУК "Центральный музей древнерусской культуры и искуссства имени Андрея Рублева"», а также т.н. «представительство Музея им. Андрея Рублева» в ЖЖ и ВКонтакте - это тролли и проходимцы (Дмитрий Степанков, Борис Фрадкин, Константин Братчиков, он же «Фома Удальцов», он же «Максим Красиков», «Елена Кузнецова» и др.) из частной компании педераста Федора Рындина (его отец музейный директор-казнокрад Геннадий Викторович Попов), которые НЕ ИМЕЮТ никакого отношения к нашему Музею и не работают в нём!

"Вести. Москва": "Древнерусская культура, православие и прокуратура сегодня неожиданно сплелись в один клубок громкого скандала. Как выяснилось, в Музее имени Андрея Рублева, на территории Андронникова монастыря, работает незаконно возведенный ресторан, а церковное здание приспособили под бизнес-встречи. Бизнесом руководит Федор Рындин, сын директора Музея Геннадия Попова": http://www.vesti.ru/videos/show/vid/487831/#

Остерегайтесь обмана на просторах Интернета!!!


, , , , , , , , , , ,
#rublevmuseum

Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!

Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!

воскресенье, 11 ноября 2012 г.

Russian painter adorning walls at Holy Ascension Orthodox

http://postandcourier.media.clients.ellingtoncms.com/images/pc_logo200.gif
Sunday, May 8, 2011


Iconographers Alexander Chernyy of Moscow (left) and Dmitry Shkolnik, who lives in California, prepare to paint the apse of Holy Ascension Orthodox Church in Mount Pleasant.

Dmitry Shkolnik is not your typical painter.
He paints on walls. He paints iconic images of Jesus and Mary and the saints. He is the go-to man for many Orthodox Christians throughout America.
Shkolnik, a Russian born in Moscow, has been living in the U.S. for more than 30 years. His studio is near San Francisco, where he paints smaller panels that can be shipped to churches throughout the country. He is assisted by Aleksandre Mchedlishuili, a Georgian who came to the States in 2006.


Iconographers Alexander Chernyy of Moscow (left) and Dmitry Shkolnik, who lives in California, scrutinize the interior of Holy Ascension Church. They will be working with a third painter, Aleksandre Mchedlishuili.

They are in Mount Pleasant this month to paint the east wall, an arched and concave apse, of Holy Ascension Orthodox Church in the I'On neighborhood. They are joined by Alexander Chernyy, who flew in from Moscow to help. 

All Orthodox churches point eastward, and the goal is to cover all the walls with iconographic murals, according to Fr. John Parker, rector of Holy Ascension. This phase, made possible by a gift made in memory of parishioner Barry Krebs, who died last year, will be limited to the apse, but the painters already are envisioning the rest of the murals. 

The apse will portray three traditional scenes. At the top, the Virgin of the Sign -- an image from Isaiah 7:14 -- will show Mary flanked by two angels with a medallion image of Jesus Christ in her womb. In the center, the Last Supper will be pictured showing Jesus Christ distributing Communion to the 12 Apostles. The bottom portion of the wall will show the six main authors of the ancient liturgical services of the Church. 

Holy Ascension is part of the Orthodox Church in America, which is aligned with Russian Orthodoxy. The church building is intimate and unusual, Shkolnik said. 

Most new Orthodox churches in the U.S. share a problem: a lack of historical knowledge. But Holy Ascension marries beautiful aesthetics with pious tradition, he said. And it's built well. The painters will work with plaster walls, not drywall. This means they can use a long-lasting silicon paint developed in Germany in the 19th century. 

Religious paintings in Western art are often compelling images that tell stories, express emotion or convey the significance of a particular figure. But icons are something else: They are objects of art imbued with the spirit of God and are meant to be venerated.
In Orthodox Christianity, icons are central to the worship experience. These images typically are painted on wood but are often made with ceramics, mosaic tiles, embroidery, metals or other materials. Meant to be an integrated part of religious rites, they describe Scriptures through images. 

Icons are artful, but not merely art, historians and theologians are quick to point out. They are beautiful, but their beauty is less a result of the maker's skill than a consequence of the subject matter they symbolize: the holiness of the Virgin, the grace of Christ, the love of God. The images are thought to be sacred manifestations of the divine subjects they portray. 

When objects depicting religious themes and figures are made thus holy, it is said that miracles can happen. 

"Such elaborate decoration is a visual reminder to the worshiper not only of the beauty of God, but also that our earthly worship joins the eternal worship of God in heaven and we are 'surrounded by a great cloud of witnesses,' " Parker said, citing Hebrews 12:1.



The panels of the templon, or barrier between the altar and nave of the church, were painted by Dmitry Shkolnik.
Shkolnik said the images change somewhat over the years, depending on stylistic trends, but always must refer to the long lineage of iconography. This means a new image is no mere "copy" of an older one, he said, but rather combines stylistic elements to make something immediately recognizable and worthy of veneration. 

The more things change, the more they stay the same. Or perhaps it's the other way around. 

The altar at Holy Ascension already consists of a large wooden templon, or barrier, that separates the nave and altar. It is decorated with panels and columns portraying religious figures painted by Shkolnik. 

Eventually, he and his team will paint the other walls and the dome of the little church, covering the interior with iconography. While the central image on the east wall will be Mary of the Sign, the west wall of most Orthodox churches typically has the Last Judgment and/or the dormition (death) of Mary, Parker said.
To the east is new life and the promise of everlasting salvation. To the west, the image "reminds us that all of us will die one day and stand before the judge," Parker said.

Комментариев нет:

Отправить комментарий